Wednesday, December 26, 2007

Memperbetulkan Serta Menjawab Pertuduhan Yang Menyatakan Rasulullah s.a.w. seorang Kaki Perempuan dan Paedophile.

Assalamualaikum warahmatullah dan selamat sejahtera buat semua. Segala Puji bagi Allah Tuhan sekelian Alam dan selawat dan salam bagi Rasulullah dan ahlul baitnya. Agak lama saya tidak menghadap skrin laptop ini untuk menulis sesuatu yang baru bagi blog ini. Terima kasih kerana blog ini masih setia dikunjungi sahabat-sahabat pengunjung setia. Alhamdulillah selesai AidilAdha, maka segala kesibukan yang agak membataskan ruang masa kini sedikit kelihatan melonggarkan ikatannya. Menulis memerlukan ilham, semangat, sokongan dan kesempatan. Semua tu milik Allah yang boleh diberikanNya kepada siapa jua yang dipilihNya.

Terkadang ada juga ketikanya fikiran agak buntu dengan langkah dan kemajuan seterusnya yang harus dilangkahi. Segalanya bergantung kepadaNya jua. Jika Dia memutuskan sesuatu itu, tiada apa atau siapa yang dapat menghalangNya. Semoga kita semua sentiasa mendapat ruang Keredhaan daripadaNya dalam melakukan setiap suatu. Pada kali ini, jika diizinkan Allah, saya akan cuba mengupas dengan mendalam mengenai perihal pertuduhan yang sentiasa dicanangkan golongan pewaham Islam terutamanya laman-laman Evangelist yang kehabisan modal dalam melemparkan fitnah ke atas satu-satunya agama yang diredhai Allah s.w.t.

Golongan ini sebenarnya telah lama mati akal untuk menyatakan bahawa Al-Qur’an itu bukan wahyu dari Allah, kerana pada setiap kali diperdebatkan serta dibahaskan tentang ayat-ayat Al-Qur’an, maka kitab-kitab mereka yang ditangan pula yang kelihatan terlalu banyak cacatnya. Sebaliknya pula yang berlaku dengan ayat-ayat Al-Qur’an, semakin banyak didebat dan dibahaskan, semakin kelihatan benar ianya wahyu-wahyu yang diutuskan Allah. Maka untuk menyerang menggunakan kaedah dan modal sama yang semakin memakan diri, mereka kini beralih arah dengan menyerang peribadi utusan Allah yang menyampaikan wahyu-wahyu tersebut.

Kerana bagi mereka disitulah tertampak kelemahan-kelemahan yang dapat dimanipulasikan untuk memesongkan mereka-mereka yang tiada pengetahuan serta kurang mengenali peribadi baginda Rasulullah s.a.w. Sebenarnya kaedah yang digunapakai ini juga amatlah mudah untuk dipatahkan tetapi memerlukan kaedah penjelasan yang tepat dan bernas yang membuka minda serta bukti-bukti yang boleh dijadikan contoh.

Ulasan bagi menjawab pertuduhan ini juga didorong oleh persoalan yang dicadangkan oleh Kniels dalam shoutbox satuhala pada 30 November 2007.

InsyaAllah dalam posting kali ini, saya akan cuba memberikan penjelasan tentang pertuduhan-pertuduhan ke atas peribadi Rasulullah s.a.w. seperti yang tersebut dalam tajuk utama posting ini. Saya akan membahagikan posting tentang perkara ini kepada beberapa bahagian mengikut kesempatan dan bahan-bahan yang dimuatkan serta menurut keizinan Allah s.w.t. Antara bahagian-bahagian yang akan dimuat dalam membuat penjelasan ini ialah:

  1. Mengenali Peribadi Rasulullah s.a.w. menurut kaca mata para sahabat dan musuh-musuh baginda.
  1. Mengenali apa itu yang dimaksudkan dengan poligami serta membuat perbandingan dengan cara pelaksanaan poligami dalam Islam dibandingkan dengan tradisi Judeo-Kristian dan beberapa agama lain. (ed – Saya pernah menulis tentang perkara ini dalam artikel bertajuk : “Pluralism : Apakah Semua Agama itu sama? Bahagian 2”. Klik sini untuk membacanya)
  1. Perkahwinan-perkahwinan Rasulullah s.a.w., mengenali para Ummul Mukminin (Isteri-isteri baginda) dan sebab-sebab yang mendorong kepada perkahwinan-perkahwinan tersebut dilangsungkan.
  1. Menjawab pertuduhan Rasulullah s.a.w. sebagai kaki perempuan.
  1. Memberikan penjelasan kepada pengertian ‘paedophile’, sejarah Judeo-Kristian, Hindu, sejarah dunia dan pembentangan fakta-fakta serta statistik mengenai perkara sama yang berlaku dalam dunia kini.
  1. Rasional, hikmah dan kebenaran disebalik perkahwinan Rasulullah s.a.w. dengan Saidatina A’isyah r.a.

Tajuk-tajuk di atas merupakan apa yang akan saya kupas dalam posting yang akan dibahagikan kepada beberapa bahagian. InsyaAllah saya akan muatkan dalam tempoh terdekat satu per satu bermula dari minggu ini.

Berminat.. Sebarkan Supaya Manfaatnya Lebih Meluas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow by Email