Friday, March 28, 2014

Tetrad Bulan Berdarah : Apa Yang Sedang Israel Rancangkan atau Takuti?

10
Oleh : Imran Haaz
Ahad lepas, dunia dihidangkan dengan berita mogok yang dilancarkan kedutaan Israel di seluruh dunia. Faktor gaji dijadikan alasan. Tidaklah menghairankan jika Israel bersikap kedekut dengan cabang diplomatik mereka. Mereka boleh berbelanja besar untuk aspek pencerobohan dan keganasan. Tetapi mereka mengikat perut dengan perbelanjaan untuk saluran-saluran diplomatik seperti sistem gaji dan pentadbiran kedutaaan-kedutaan mereka diluar negara. Jelas benar, Israel tidak pernah menyukai saluran diplomatik. Itu lumrah pengganas.

Ketika dunia sedang dihimpit krisis pertembungan Amerika dan Russia di Crimea, kehadiran berita ini dilihat tidaklah terlalu janggal.

Penguasaan Russia ke atas Crimea akan meletakkan armada Russia bertapak kukuh di Laut Hitam. Ia sebuah kawasan strategik. Obama sedang didesak supaya mengekang keberanian Russia dalam mencabar penguasaan Israel bersama boneka-bonekanya ke atas dunia. Obama dilihat terlalu lembik. Tetapi, bukankah dia dipilih menjadi Presiden Amerika kerana kelembikannya itu?


Semalam, Obama terbang ke Vatican untuk mendapatkan sijil Kosher. Ya, sepertimana pelacur-pelacur politik tempatan yang menggunakan agama untuk cop halal bagi menghalalkan perkara-perkara haram yang dilakukan mereka, Obama dan Amerika tidak terkecuali. Maruah Obama sudah tercalar dengan tindakan Vladimir Putin. Kita tidak tahu perkara apa sebenarnya yang dilaporkan Obama kepada Pope. Kita tidak tahu restu apa yang Obama sedang tagih daripada Pope. Kita tidak tahu, atas keperluan apa Obama berjumpa dengan Pope untuk meningkatkan imejnya dikalangan golongan Kristian dunia.

Kenapa Semua Kedutaan Ditutup Serentak?
Tetapi, ada sesuatu yang sangat meresahkan sedang berlaku tanpa kita sedari. Penutupan kedutaan-kedutaan Israel di seluruh dunia sedang mencadangkan sesuatu. Masalah gaji itu bukanlah perkara pokok yang mendorong kepada penutupan kedutaan tersebut. Tetapi, penutupannya adalah dengan tujuan untuk menghalang warga negara binatang Israel, membuat perancangan untuk berada di luar dari negara mereka dalam tempoh terdekat. Tanpa kedutaan, semua isu dan perkara yang melibatkan semua urusan warga negara binatang tersebut, akan menjadi lebih sukar.

Benar, Jerman telah mempunyai satu perjanjian dengan Israel untuk membolehkan mana-mana warga Israel diluar negara, menggunakan kedutaan Jerman untuk sebarang urusan berkaitan kedutaan di luar negara. Sekiranya mana-mana negara tidak mempunyai kedutaan Israel, warga negara binatang tersebut, boleh menggunakan kedutaan Jerman untuk memproses semua maklumat perjalanan dan sebarang urusan di negara luar.

Penutupan semua kedutaan ini seolah-olah menunjukkan bahawa ‘tikus-tikus sudah mula bergerak laju untuk terjun dari kapal’. Kelasi di zaman lama, apabila melihat tikus-tikus berbuat demikian, mereka mengetahui bahawa ada bala sedang menunggu di hadapan.

Seolah-olah, Israel memberitahu secara halus kepada warga-warganya untuk tidak berada di luar dari Israel dalam masa terdekat ini.

Apa yang mereka takutkan?
Sudah tentu mereka takutkan berlakunya retaliasi secara besar-besaran ke atas warga Israel yang berada di seluruh dunia. Ada sesuatu yang sedang mereka rancangkan dan perancangan mereka ini adalah satu perancangan yang besar. Saya tidak pasti apa akan berlaku, tetapi ianya mungkin akan dilakukan dalam tempoh terdekat.

Blood-Moon (Bulan Berdarah)
Bagi mereka yang mengikuti perkembangan pemikiran dan gerak kerja orang-orang Yahudi, mereka tahu bahawa tahun ini, 2014 ke 2015 ini, merupakan kali ke lapan berturut-turut berlakunya peristiwa Tetrad Bulan Berdarah semenjak zaman Nabi Isa a.s. diutus.




Peristiwa Bulan Berdarah (Blood Moon) merujuk kepada peristiwa gerhana bulan penuh yang berlaku. Sesetengah daripada peristiwa ini menyebabkan bulan kelihatan seolah-olah berwarna merah darah.

Di dalam Talmud, peristiwa gerhana bulan ini sentiasa dikaitkan dengan alamat tentang malapetaka yang akan menimpa golongan Yahudi. Tetapi apabila gerhana itu berlaku, dan bulan kelihatan berwarna merah semasa berlakunya gerhana tersebut, maka ia dikatakan memberi alamat bahawa ‘pedang akan muncul ke dunia’. Secara ringkas, gerhana bulan membawa erti bala dan mala petaka untuk orang Yahudi. Gerhana dengan ‘bulan berdarah’ membawa erti ‘pedang bakal muncul’ dan gerhana matahari bererti ‘bala ke atas seluruh penduduk dunia.’ Itu apa yang mereka percaya.

Peristiwa bulan berdarah berlaku terlalu banyak kali di dalam sejarah. Tiada yang istimewa tentangnya. Tetapi golongan Yahudi akan menganggap peristiwa Bulan Berdarah itu sebagai satu alamat, apabila hari berlakunya gerhana tersebut jatuh pada hari-hari istimewa di dalam calendar lunar Yahudi.

Tetrad Bulan Berdarah (Blood Moon Tetrad) pula membawa maksud berlakunya peristiwa bulan berdarah sebanyak 4 kali berturut-turut tanpa diselangi peristiwa gerhana bulan separuh.

Tetrad Bulan Berdarah sudah berlaku berkali-kali di dalam sejarah. Tetapi, Tetrad yang jatuh pada hari-hari perayaan istimewa Yahudi hanya pernah berlaku tujuh kali di dalam sejarah semenjak tahun masihi yang pertama. Berikut Tetrad Bulan Berdarah istimewa bagi mereka ini :

1. 162-163 Masihi
2. 795-796 Masihi
3. 842-843 Masihi
4. 860-861 Masihi
5. 1493-1494 Masihi
6. 1949-1950 Masihi
7. 1967-1968 Masihi

Tiga Tetrad terakhir yang berlaku, secara kebetulannya berlaku pada waktu berlakunya beberapa peristiwa besar ke atas bangsa Yahudi.

Pada Tetrad 1493 – 1494, Ratu Isabella dan Raja Ferdinand menghalau bangsa Yahudi keluar dari Andalusia dan semua jajahan mereka. Peristiwa Spanish Inquisition menjadi sebahagian daripada sejarah yang memaparkan kekejaman manusia ke atas sekumpulan manusia lain. Bukan setakat bangsa Yahudi dihalau keluar, tetapi orang-orang Islam pun turut dibunuh, disembelih dan dihalau keluar pada ketika itu.

Pada Tetrad 1949 – 1950, berlakunya peristiwa penubuhan negara binatang Israel. Benar, mereka menakluki Israel pada 1948, tetapi kerajaan rasmi mereka didirikan pada 25 Januari 1949. Mereka menafsirkan peristiwa itu sebagai peristiwa yang malang kerana mereka diserang dari segenap arah oleh tentera-tentera Arab dari negara-negara Arab disekeliling mereka. Itu tafsiran mereka. Kita pula melihat tahun itu bermulanya tahun pertama Tahun an Nakbah. Saudara-saudara segama kita dihalau, dibunuh, dirobek dan dihapuskan secara terancang oleh rejim binatang ini pada ketika tersebut.

Pada Tetrad 1967 – 1968, berlakunya peperangan 6 hari. Mereka menggelarkannya sebagai Peperangan 6 Hari. Ia berlaku 6 tahun sebelum peperangan Yom Kippur. Kegagalan orang-orang Arab untuk bersatu dalam satu tekad menyerang Israel, pengkhianatan Raja Jordan dan bantuan segera pohon Gharqad Yahudi iaitu Amerika Syarikat, menyebabkan orang-orang Islam kehilangan lebih banyak wilayah di dalam peperangan tersebut. Bukit Golan sehingga kini masih dikawal Yahudi.

Persoalannya, apa pula yang akan berlaku dan sedang dirancangkan mereka berlaku pada Tetrad Bulan Berdarah 2014 hingga 2015?

Tetrad Bulan Berdarah untuk 2014 hingga 2015 dijadualkan jatuh pada tarikh-tarikh berikut :

1)     Gerhana Bulan Berdarah semasa perayaan Passover pada tarikh 15 April 2014.
2)     Gerhana Bulan Berdarah semasa perayaan Sukkot pada tarikh 8 Oktober 2014.
3)     Gerhana Bulan Berdarah semasa perayaan Passover pada tarikh 4 April 2015.
4)     Gerhana Bulan Berdarah semasa perayaan Sukkot pada tarikh 28 September 2015.

Untuk pengetahuan, perayaan Passover ialah salah satu perayaan Yahudi yang disambut bagi mengenang peristiwa di mana malaikat dihantar oleh Tuhan untuk membunuh setiap anak sulung keluarga musuh orang-orang Yahudi dikalangan bangsa Qibti keturunan Firaun di zaman Musa.

Perayaan Sukkot pula disambut dengan orang-orang Yahudi, dianjurkan untuk menziarahi Saumaah mereka di Jerusalem. Ia bagi mengenang penderitaan selama 40 tahun tersesat di gurun selepas terselamat dari perhambaan Firaun di zaman Musa.

Orang-orang Yahudi menganggap Tetrad 2014 – 2015 ini sebagai satu Tetrad yang perlu diberi perhatian. Ini kerana, ia merupakan Tetrad ke lapan yang berlaku di dalam sejarah sejak daripada kemunculan Nabi Isa a.s. 2014 tahun yang lalu. Angka lapan sentiasa merupakan angka yang istimewa bagi golongan Yahudi. Ia menggambarkan satu permulaan baru. Tuhan, mereka percaya menciptakan Alam selama 6 hari. Tuhan berehat pada hari ketujuh mengikut kepercayaan mereka dan kebangkitan baru bermula pada hari ke lapan. Yahudi membahagikan hari kepada set 7 hari seperti lain-lain bangsa. Tetapi hari pertama Yahudi bermula pada hari Ahad. Bermula Ahad sehingga Jumaat, mereka perlu bekerja keras. Datang hari ke Tujuh, iaitu Sabtu, mereka perlu berehat bagi menghormati Sabbat. Hari ke lapan ialah hari pertama iaitu Ahad kembali. Jesus, di dalam kepercayaan mereka, bangkit semula dari kubur setelah di bunuh di Bukit Tengkorak, pada hari Ahad. Jadi hari Ahad ialah hari kebangkitan. Ada di antara golongan Yahudi sedang sibuk menyebarkan kepada dunia, bahawa kedatangan Isa a.s. sudah dekat dengan kedatangan Tetrad Bulan Berdarah ke lapan ini. Lalu, Baitulmaqdis kini berada di dalam radar pencerobohan mereka.

Semua musuh-musuh Israel sedang disibukkan. Russia dengan isu Crimea, Syria sedang bergolak, Iraq sudah runtuh sama sekali, Afghanistan sudah menjadi  padang jarak padang terkukur, Libya tidak tentu arah, Mesir dengan pergolakan dalaman yang teruk, China dengan masalah MH370 dan kemarahan rakyatnya yang memuncak kerana hubungannya dengan Malaysia, Malaysia pun di dalam keadaan yang sama seperti China.

Jadi tinggallah Palestin dan Iran sunyi dari sebarang bantuan yang boleh dihulurkan kepada mereka sekiranya Israel memulakan tindakan agresif ke atas mereka. Entah apa yang akan berlaku, Allah sahaja yang Maha Mengetahui.

Samada ia satu kebetulan atau tidak, Presiden Amerika Syarikat, Barrack Obama merancang mengadakan lawatan ke Malaysia pada April 2014. Tarikhnya masih belum dimuktamadkan. Memandangkan seluruh dunia sedang terkejut dengan peristiwa MH370 yang hilang, dalam masa yang sama kedutaan Israel di seluruh dunia ditutup serentak, lawatan Obama ke Vatican bagi ‘mendapatkan sijil Kosher’ dan permulaan Gerhana Bulan Berdarah di dalam Tetrad Bulan Berdarah pertama bermula April ini serentak dengan lawatan Obama, tidak dapat tidak, kita tertanya-tanya, apa sebenarnya sedang bermain di dalam perancangan mereka?

Jika ia sebuah rancangan yang membawa keburukan kepada kita semua di sini, semoga Allah melindungi kita dengan menggagalkan rancangan tersebut.



Dan orang-orang (Yahudi yang kafir) itupun merancangkan tipu daya (hendak membunuh Nabi Isa), dan Allah pula membalas tipu daya (mereka) dan (ingatlah), Allah sebijak-bijak yang membalas (dan menggagalkan segala jenis) tipu daya. (Ali Imran ayat 54)
© 2007 - 2014 Muhammad Ibn 'Az. Hakcipta terpelihara. 
Perhatian... Kepada pembaca yang berminat untuk menyalin artikel-artikel yang terdapat dalam blog ini ke mana-mana blog-blog atau email bagi tujuan perkongsian ilmu dan dakwah dan bukan bagi tujuan komersil, anda dibenarkan untuk berbuat demikian dan pihak kami berharap agar pihak anda dapat menyatakan dengan jelas www.satuhala.blogspot.com sebagai sumber artikel-artikel ini diambil. Semua artikel dalam blog ini merupakan hasil karya Muhammad Ibn 'Az. Semoga semua ilmu yang dikongsi akan memberi manfaat kepada semua. Semua artikel hasil karya Muhammad Ibn 'Az didalam blog ini ini dilindungi dibawah Akta Hakcipta 1987. Semua penulisan di dalam blog ini ditulis dan digarapkan bagi tujuan membantu semua orang Islam dan pihak-pihak yang mahu memahami Islam menangkis fitnah, propaganda, polemik yang cuba ditimbulkan serta bagi membantu menyedarkan muslim tentang apa sahaja perkara yang sedang berlaku disekeliling mereka. Jika terdapat rakan-rakan pengunjung yang bukan Islam mendapati isikandungan penulisan di dalam blog ini tidak selari dengan apa yang difahami mereka di dalam agama mereka, mereka bolehlah membuat kajian dan penelitian sendiri, termasuk mendapatkan rujukan dari pihak yang professional dan pakar di dalam bidang mereka bagi mendapat satu kepastian jelas untuk membantu mereka membuat penilaian. Setiap manusia diberikan kebebasan untuk memilih apa yang betul dan benar untuk menjadi pegangan hidup mereka. Jadi, carilah kebenaran dengan membuat kajian, penelitian dan siasatan sendiri supaya dapat membantu anda mencapai satu keputusan yang tidak dipaksakan oleh mana-mana manusia untuk anda mengikutinya. Setiap jalan yang dipilih adalah atas keputusan anda setelah penilaian dan kajian memberikan satu bentuk kepuasan kepada akal fikiran anda sebagai manusia di dalam mencari kebenaran. Blog ini dan segala isikandungannya adalah untuk Muslim. Sebagai penulis blog ini, saya sudah mengambil segala langkah mengikut kemampuan, pengetahuan serta keupayaan saya untuk memastikan setiap penulisan di dalam blog ini keseluruhan strukturnya memaparkan isikandungan yang benar. Tetapi saya ingin menegaskan kepada semua pengunjung supaya semua isikandungan blog ini ditelitikan, diperiksa dan dikaji terlebih dahulu sebelum membuat sebarang keputusan untuk menggunakannya dan mempercayainya. Semua pengunjung dinasihatkan untuk mencari kebenaran melalui penelitian, kajian, pemeriksaan dan kepastian sendiri. Jadikan ini sebagai satu budaya. Sebagai manusia, kesilapan boleh berlaku di mana-mana dan pada bila-bila masa. Sekiranya ada kesilapan, saya memohon jutaan maaf dan harap dapat maklumkan supaya dapat diperbetulkan. Terima kasih atas kunjungan anda.
Author Image

satuhala
Satuhala merupakan blog kendalian Imran Haaz.

10 comments:

Anonymous said...

jika dilihat usaha bersungguh-sungguh setiap negara membantu mencari mh370, kemungkinan besar
boleh jumpa kot kapal terbang n kotak hitam tu.. mungkin sekarang ni di suatu tempat yang lain para konspirator sedang bertengkar
ataupun tengah risau sekiranya kapal terbang tersebut ditemui.. mungkin mereka tidak menjangka satu dunia akan turut membantu mencari kapal terbang tersebut..

pastu bila dah jumpa n terbongkar kisah sebenar di sebalik kes mh370 dalam bulan april ni, adakah
kita akan melihat us/israel dan russia/china berperang.. sekadar teori angin lalu je bukan betul pn..hehe

Anonymous said...

As slm
Artikel2 Tuan semuanya banyak membuka mata walaupun amat menakutkan krn kita tak tahu apa akan terjadi di masa dpn. Pd pendapat Tuan, apakah senjata paling kuat utk kita org Islam menghadapi semua ini? Semoga kita semua umatnya dilindungiNya.
Wslm.

satuhala said...

Hamba Allah March 28, 2014 at 9:35 PM,

Kotak hitam tidak akan membawa apa2 erti krn apabila ia dijumpai nanti, semua datanya sudah dipastikan tidak akan menunjukkan salah kepada mana2 pihak kecuali mgkin sekumpulan 'pengganas khayalan' dan mgkin juga dituding kepada krew..

Mrk tidak akan membuatkan org hilang percaya pd Boeing..

Mrk tidak akan membuatkan org hilang percaya pd Tokong Demokrasi Amerika..

Yg ada dan tinggal di dalam data tersebut ialah kambing2 hitam yg sedia mrk korbankan untuk pertuduhan..

satuhala said...

Wa'alaikummussalam w.b.t. Hamba Allah March 28, 2014 at 11:24 PM,

SEnjata paling kuat dan ampuh dan boleh membantu kita mendapatkan kembali bantuan Allah dan immuniti kepada kejahatan yg bakal berlaku ini ialah kembali kepada Allah dan JalanNya, kembali bersaudara sesama Muslim dan memohon pengampunan di atas dosa2 yg pernah kita lakukan termasuk berpecah.

In Sha Allah kekebalan yang dijanjikan Allah kepada kita akan dikembalikan..

PutriMaryam said...

Rupanya sejak tahun lalu lg Jews ni dok peringat Yahudi2 ttg perkara ni... Mcm ada percgn /muslihat ...

Moga umat Islam bersatu

satuhala said...

PutriMaryam..

Mrk sentiasa merancang.. Tetapi Allah sebaik2 Perancang.. Semoga semua rancangan mereka gagal..

1303 said...

Apakah disebabkan ramalan ini, maka Israel memanggil balik semua dutanya dari seluruh dunia...mungkinkah mereka telah menghidu sesuatu mala malapetaka akan berlaku?

Rizal Haas said...

Yang Sebenarnya...

http://live.wsj.com/video/us-marines-rebuilding-capacity-in-asia-pacific/C061DC06-DF1C-471D-A443-0878CDE72257.html?mod=trending_now_video_2#!C061DC06-DF1C-471D-A443-0878CDE72257

They talent said...

Ariel sharon dh mati..yahudi akan mengangkat mark zuckerberg sbg pemimpin mereka..m,zkerberg adalah dajjal..sila baca facebook wall mengyahudikan kita...dan juga artikel
Tentang facebook digunakan untuk bunuh rakyat palestin..MasyaAllah..tanpa sedar perancangan mereka ada udang dsblk batu..kita juga telah memberi smbngan kepada israel actually...jgn terlalu leka dgn catur yg dimainkan mereka ini..kembali kpd rukun islam shbtku..

They talent said...

Ariel sharon dh mati..yahudi akan mengangkat mark zuckerberg sbg pemimpin mereka..m,zkerberg adalah dajjal..sila baca facebook wall mengyahudikan kita...dan juga artikel
Tentang facebook digunakan untuk bunuh rakyat palestin..MasyaAllah..tanpa sedar perancangan mereka ada udang dsblk batu..kita juga telah memberi smbngan kepada israel actually...jgn terlalu leka dgn catur yg dimainkan mereka ini..kembali kpd rukun islam shbtku..