Thursday, August 12, 2010

Terima kasih Allah atas nikmat Ramadhan ini..

Bismillahir Rahmanir Raheem... 
Lama berhibernasi seperti selalu, di atas kelapangan yang dianugerahkan Allah ini, saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Ramadhan al Mubarak kepada semua sahabat setia pengunjung blog ini dan yang menyokong novel SGA. Terima kasih semua atas sokongan selama ini, semoga Ramadhan tahun ini akan membawa kita semua ke satu tingkat positif di dalam mencari jalan pulang menghadap Allah, Tuhan Yang Maha Pemurah dengan anugerah Ramadhan yang tidak harus disia-siakan ini... Amin

13 comments:

Selamat Menjalani Ibadah Puasa . bro ..
 
Selamat berterusan beribadah ikhlas kerana Allah Adi..
 
amboi.. bro, lama betul menghilang
bila lagi nak kasi kuar artikal kontroversi sikit ..

selamat berbuka setelah menikmati puasa seharian .. semoga ibadah ini diterima-NYA
 
Anon 6:02.. ada banyak urusan kerja & family yang saya kena uruskan sebelum ni.. InsyaAllah dalam ramadhan ini ada sikit kelapangan.. nanti saya muatkan apa2 yang sudah saya tulis.. TQ & selamat berpuasa,berbuka dan beribadah dengan lebih gigih lagi...
 
Salam..moga kita dapat meningkatkan pandangan Allah SWT kepada kita. InsyaAllah. Awal Ramadhan kita dihidangi berita pembuangan bayi..amat memilukn...apa sebenarnya remaja nak, dah terlepas nafsu hasilnya ditong sampahkan. Sakit jiwa akak melihat bayi yang tak berdosa tu...cuba anta kupas isu ni...
 
salam ramadhan..
 
Selamat menyambut Ramadhan Farahdila.. harap Farah & baby sihat.. semoga bila dilahirkan nanti, dia akan menjadi permata dunia dan akhirat buat Farah, keluarga dan umat Islam seluruhnya.. Amin.. jaga diri baik & baby baik2 k..
 
Wa'alaikumsalam Kak Ros.. Selamat berpuasa dan beramal ibadah.. betul apa yg Kak Ros catatkan dlm komen, baru 3 hari puasa dah lebih dari 5 org bayi dibuang tanpa belas.. semua ni mungkin produk kemesraan tahun baru.. byk yg cadangkan pelbagai perkara sebagai langkah utk mebendung masalah ni, tapi saya rasa mereka tidak melihat masalah ni pada akar punca permulaan.. mereka ni generasi yang hilang kasih sayang sebenarnya dan kasih sayang mereka hilang ini ada puncanya dan cara penyelesaiannya.. cuma utk ulas dlm ruang komen ia agak terhad.. saya sudah lama mahu menulis tentang ini, tetapi belum berkesempatan.. masalah ini mempunyai akar, pokok, daun dan bunganya, jika tak mahu bunganya tumbuh, akar pokok perlu dicantas sepenuhnya.. saya tak janjikan tetapi bila saya sempat, insyaAllah saya muatkan pandangan saya di sini. TQ atas keprihatinan Kak Ros.. Semoga sentiasa di bawah rahmat dan perlindungan Allah setiap saat dan masa.. Amin..
 
hey Muhammad Ibn 'Az, did you posted picture in 2007? it was a picture of a hand, on that hand Allah's name was written on it. if yes I had a question about that picture.
 
Hi Anon 1:58,
if it was me, then what ur question will be?
& if it is not me, will you still want to ask me some question?
 
Salam buat pejuang kebnaran dan hak2 al-Haq..sesungguhnya doa Rasulullah sentiasa mengiringi umat baginda..mungkin ramai yang hanya sekadar membaca khutbah terakhir Rasulullah namun mungkin tidak ramai yg sedar bhwa di akhir khutbah baginda berdoa untuk umatnya wlpun baginda sudah tiada..."semoga orang yang terakhir mendengar kata-kataku lebih memahami berbanding mereka yang mendengar terus daripadaku"..ini termasuklah segala apa yang telah Rasulullah sampaikan..begitulah baginda yang amat mencintai umatnya ..cuma kita shja yg mahu atau tidak merebutnya..seperti mana yg dilakukan Sultan al-Fateh..Solahhudin al-Ayubi..jgn biarkan sejarah berlalu tanpa kita mempelajarinya..teruskan usaha anda untuk menerbitkan buku yg dirancangkan..wasalam..
 
Salam buat pejuang kebnaran dan hak2 al-Haq..sesungguhnya doa Rasulullah sentiasa mengiringi umat baginda..mungkin ramai yang hanya sekadar membaca khutbah terakhir Rasulullah namun mungkin tidak ramai yg sedar bhwa di akhir khutbah baginda berdoa untuk umatnya wlpun baginda sudah tiada..."semoga orang yang terakhir mendengar kata-kataku lebih memahami berbanding mereka yang mendengar terus daripadaku"..ini termasuklah segala apa yang telah Rasulullah sampaikan..begitulah baginda yang amat mencintai umatnya ..cuma kita shja yg mahu atau tidak merebutnya..seperti mana yg dilakukan Sultan al-Fateh..Solahhudin al-Ayubi..jgn biarkan sejarah berlalu tanpa kita mempelajarinya..teruskan usaha anda untuk menerbitkan buku yg dirancangkan..sya x dpt post guna google account..wasalam..
 
Wa'alaikumsalam Anon 5:20.. "semoga orang yang terakhir mendengar kata-kataku lebih memahami berbanding mereka yang mendengar terus daripadaku".. itulah yang sering saya tegaskan kepada beberapa pihak.. Terima kasih atas doa saudara.. InsyaAllah, saya akan cuba menyiapkan 2yang awal sebelum saya menulis sesuatu yang sangat berat pada buku ketiga dan ke empat nanti.. ia ibarat strategi utk 'cushioning the impact' ke atas orang ramai.. semoga kita semua tidak tergolong dalam golongan yang menyempitkan agama atas dasar kita sendiri tidak berupaya untuk seiring dengan kehebatan Islam.. Amin..
 

Berminat.. Sebarkan Supaya Manfaatnya Lebih Meluas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow by Email