Thursday, February 4, 2010

Perhimpunan Aman 'SEDAQ' : Ayuh rapatkan saf esok.

Assalamu'alaikum warahmatullah. sedikit pengumunan untuk semua muslim di Pulau Pinang (negeri berdekatan boleh juga terlibat sama). Satu perhimpunan untuk menyatakan bantahan terhadap penindasan terhadap orang Melayu Pulau Pinang akan diadakan di Masjid Simpang Enam (berhadapan KOMTAR) pada tengahari esok. Aturcara seperti berikut:

 Masa/Tarikh                    :
12 Tengahari. 5 Februari 2010

Tempat                            :
Masjid Simpang Enam dan tempat letak kereta berhadapan  KOMTAR.

Aturcara                           :

12 tengahari   -  Pidato oleh pemimpin SEDAQ (Gabungan 30 NGO Muslim Pulau Pinang)
1 tengahari     -  Khutbah Jumaat oleh Cikgu Azmi Abdul Hamid.                                            
1:45 petang    -  Solat, Doa & Berarak SECARA AMAN ke KOMTAR untuk menghantar
                             mesej bantahan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang dan bersurai.

                  
Selagi Muslim tidak berada di dalam satu saf yang sama dan rapat susunannya, selagi itulah mereka akan dilembukan oleh mana-mana pemerintah yang berfikir di dalam 'tembolok' masing-masing. Sebagai sebuah negeri yang mempunyai majoriti Muslim tetapi diperintah oleh bukan Islam, maka semua yang bertauhidkan Allah seharusnya bermuhasabah kembali, kenapa kita semua dilemparkan ke dalam lembah penghinaan seperti ini. Perhimpunan ini bukan atas tujuan politik, bukan pengalihan isu 'Mokhtar : All Access' dan bukan perhimpunan syok sendiri. Mereka yang risaukan masa depan anak cucu mereka dalam beragama dan bernegara, kirikan segala kepentingan sendiri pada 5 Februari dan kinikan tanggungjawab kepada program penyatuan saf pada hari esok. Jika masih memandang usaha menentang penggunaan nama Allah sebelum ini dan program bantahan sebegini dari kaca mata politik sempit, maka jangan bersungut bila kubur dikencing cucu sendiri dan Lord Prayers menggantikan Fatihah suatu hari nanti. Ayuh bergerak.

2 comments:

Mari mari rapatkan saf. Laksanakan 61:2-4
 
semua sebab semangat bangsa di lebihkan dari semangat seagama..di pulau pinang,melayu dgn melayu,mamak dengan mamak,india muslim dgn india muslim,cina muslim dgn cina muslim,arab dgn arab.sebab tu kna bersatu atas nama ISLAM
 

Berminat.. Sebarkan Supaya Manfaatnya Lebih Meluas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow by Email